måndag 14 december 2009

I köket har det hänt något fint...


Hej super goa bloggisar !!!
Tack för alla små rara tankar från dig som skriver till mig. Jag blir så glad Y !!!!
YYY
Jag har i helgen inte haft en suck med tid till att blogga pga julshopping i ett hysteriskt Stockholm, ta hand om min lillstumpa, fixa o dona med köpmansdisken. Det blev en hel del jobb med köpmansdisken trots allt. Min gubbe och hans vän har snickrat i köket hela lördagen och söndagen. Sen blev det mitt jobb kvar, att städa undan och piffa. Efter 3 skurhinkar med lavendel diskmedel, som doftade så gott. Frenetiskt gnuggandelådorna och i lådorna. Efteråt måla om ovansidan och alla lister på disken. Sen skulle allt plockas in. Allt som belamrat sig på bord o i en massa fönster, på golv, ja överallt i väntan på denna pjäs.
Hur ska allt få plats i dessa små lådor??!!
Y
Det blev till o plocka i några timmar kan jag tala om, men vet nån vad.... Allt fick plats och det är fortfarande en hel del tomma lådor kvar i disken, JIPPI!

Tror du att det vanice och öppna en låda och få struktur med det samma!!! Kolla...




Allt som va för stort fick plats här...

Men nu är det ju himla synd att jag inte kan visa hur hela bänken ser ut...
YYY
Medans jag plitar ner tankarna här, så står bänken och gosar in sig vax, som sprider en härlig doft i hela köket. När jag skrivit klart här, ska jag gnugga som en liten julnisse polerar tomte släden i verkstaden. Så jag visar nästa gång hur helheten blev, imorn om jag hinner. För idag kommer mörkret falla på innan jag blir klar med att plocka upp saker på bänken. Då blir det så gryniga kort. Nu ska jag vax on vax off!
Kramisar från...

1 kommentar:

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hallojsan Caroline!!
Ska bli såå spännande att se hur skänken ser ut!! Men det som syntes var jättefint ju!!
Ska till Göteborg o shoppa julklappar på fredag o trängas i julträngseln där!!! Men lite mys på liseberg ska med hinnas med!!;)
ha en mysig vecka ♥