tisdag 8 oktober 2013

Höst och kök...

Längesen det visades något på bloggen, ibland så vilar viljan... 
Men jag tänkte att idag när jag ska gå igenom kameran inför lite fotograferingar, så tar jag några köksbilder igen, precis där jag sitter. Det kommer att vara glest med poster här för jag har inte tid helt enkelt... men då och då så kommer det poster, rätt som det är!

Köket är vår favoritplats i huset och här hamnar jag ofta för att stanna upp och om inte annat för att ta hand om matlagning och hungriga magar, plock och plock, nån som känner igen sig...hm! Livet!


Till hösten så blir jag sugen på rustikt och varma färger. Sommarens svala palett blir ett minne blått...


Samlat lite skogsskatter i låga terakotta krukor, handgjorda från mexico. Inköpt på Zetas.


En liten cherub pojke ligger och vilar bland mossa och svampar av fattigmanssilver.


En liten kökspassage från hallen.


Eldar ljus året om men speciellt på hösten och vintern! För att ja, det är så rogivande och luften fylls med ett slags liv inomhus.


Här sitter vi till middags och dinerar, rätt trevligt! Tycker om vårt kök och det är väl bra att man gör det. För man ska ta vara på det man gillar, då blir man gladare. Därför så blir det mycket pysslande i detta rum och att få äta mat här med familjen är gott och mysigt :-)

Längtar nu till julpyssel och julbaken...

11 kommentarer:

Clara Malvina sa...

God kväll ! :)
Jag är lite som du när hösten kommer! Vill ha in lite murrigare färger och låta pastellerna vila till våren!
Såå fint hem du har och vilka inspirerande bilder du bjuder på!!
Ha nu en mysig kväll!
Varm kram clara

FruFröjd sa...

Vilket vackert hem du har! Blir inspirerad när jag tittar på dina bilder :)
Kram
Susanna

Anonym sa...

Hej Caroline

Försöker få fatt i dig, men din angivna mejladress fungerar inte. Så jag vänder på det - hoppas att du istället skickar en rad till mig så att vi får kontakt.
:-)
MVH
Anna Örnberg
författare, formgivare och frilansskribent

anna.ornberg@telia.com

LOPPISLIV sa...

Jag är likadan, nu vill man boa in sig. Jag vill ha mer grått och beige nu, men även svarta inslag, om våren vill jag ha mer pasteller. Underbara bilder, har varit här inne flera ggr och kikat, kan liksom titta på ditt underbara kök hur länge som helst :-) Hittar nya fina detaljer hela tiden!!! Helt underbart hem har du!!! Ha en fin hösthelg!!
Kramen Paula

shabby chic og lavendel sa...

Hei. Du har jammen sant et av de koseligste hjemmene jeg har sett. Nyter dine flotte bilder <3 til jul i fjor oppdaget jeg de vidunderlige stearinlysene dine som jeg mener du skrev går på batteri. Nå har jeg lett og lett her i Norge etter slike lys som du har men finner de ikke noen steder. Vet du om en nettbutikk eller noe i sverige som selger slike lys? Har så fryktelig lyst på noen slike hvite. Nå skal jeg kikke på flere av bildene dine :)) God helg til deg :)
Klemmer fra Catharina

Unknown sa...

Ciao,bellissima la tua casa!!;D
Da oggi ti seguo anche io!!
Baci dall'Italia!!;)
Sabry!!

sagolikflora sa...

Hej alla snälla som skriver så fint till mig här. Jag är verkligen inte så rolig som knappt hinner svara och knappt hinner blogga. Det är bara annat som kommer i min väg att göra. Men när jag väl sätter mig och kikar in så värmer det att läsa från er och att det finns besökare fast det är långt mellan posterna. Önskar er alla en helt underbar juletid snart och jag ska försöka hinna fota lite juliga bilder och lägga ut här. Tack för era besök och era fina hälsningar, ni gör mig jätte glad!
Kram på er <3

Unknown sa...

Visst är det härligt med lite murrigare färger på vinterhalvåret! Du har det så fiiint!

Anonym sa...

Ett sånt sinne för detaljer :-)!
Vackert!
Vänligen Maria.S.

Våglyckan sa...

Snott en av dina bilder och naturligtvis länkat till dig Hoppas det var ok?
/Maria

Monica fra Koseleg sa...

Flotte bileter frå ein nydeleg heim- har latt meg inspirere i timesvis her på din blogg og gledar meg til neste innlegg :-)
Mvh Monica