tisdag 29 november 2011

Adventsmys...


Hej!
I kökets lugna vrå firade vi 1:a advent i söndags. 
Till adventsfikat dukades det upp kaffe och adventsbullar med saffran i. Lite senare så blev det pepparkakor med sant agur och glögg, mums!

I en "itsy bitsy tini wini" handgjord ljusstake i mässing från Svensk hemslöjd tändes första av julens ljus här hemma.




I den minsta lilla ljusstaken vilade några ännu mindre figurer i lera ifrån Faretrade. Jungfru Maria med jesusbarnet och dess följe. Gulligt!


I köket har julen smugit sig in med tripp trapp steg. Jag gillar att pynta inför julen så klart, men mest av allt jul i detta hus, hittar man i matsalen... Där finns det en större ljusstake och det tänkte jag visa nästa gång...


Naturen plockar jag in och pyntar med. Det blir så "vackert enkelt" med hjälp av naturen.
I tråget ligger en fantastiskt yvig kvist jag hittade nerblåst på backen. 


Jag önskar er alla en fin vecka och att söta små snöflingor sakta ska trilla ner från himlavalvet...


Herr Rimfrost vart är du....

1 kommentar:

rosenälvorna sa...

Hej, så fint du har. Jättesöt andventljusstake med små figurer:) Christina