onsdag 15 februari 2012

Spegelvägg...


Hej! 
Det va ettag sen jag loppade och i helgen så fick jag mig en liten loppa runda. Det va skoj och jag blir evigt tacksam för att det fortfarande finns kvar så fina gamla saker som man kan använda idag, länge leve gamla saker, hipp hipp hurra!!!!!

Har sedan länge börjat sparat på gamla speglar, inte till nåt ändamål, men tänkte att det kommer säkert upp nåt jag vill göra med speglarna. Nåväl inte värst många hade jag... Jag tycker den rara lilla cremevita spegeln med gulddekor är fantastiskt söt. Så himla vackert med gammal gammalt spegelglas.

Loppade nu två speglar till min lilla mini samling med fina turkosa nyanser och spegelglas med gamla minnen. Blev så glad för dom matchar ett tvskåp jag har i samma rum som dom sällskapar i nu.


                                                                         Spegelvägg....





Är  väldigt förtjust i spegel lampetter och lamper i form av lampetter i övrigt, som ett litet smycke tycker jag det ser ut som. Spegel lampetter kan vara extremt dyrt och gå för enorma summor pengar på aktioner. En antikvitet av en rad samlare och användare. 

Men man kan ju göra en tolkning av det hela och det här är min tolkning...




Spegeln hade ett litet mellanrum upp i kanten och där stack jag in en liten "luffarslöjds ljus lampett" eller vad ska jag kalla det för.... 

Ha en snöig och förträfflig vecka och vi får nog längta till våren ettag till....

5 kommentarer:

Chokladvillan 1910 sa...

Här är en likasinnad ! I like !
Samlar lite på speglar också...som så mycket annat he he.
Gamla saker är bara så fantastiskt charmiga !!!
Kram Anki

Madame Petite sa...

Så du föll för spegel idén alltså! Kul att kunna inspirera, blev ur tjusigt! Snart har vi lika väggar du och jag... jag har dock inte hunnit lika långt med min samling än, men den som väntar på något gott!

Påläst också om spegellampetterna jag visade... dyrgriparna... visst är de tjusiga! :)

Mmmm, så är det... Smakar det så kostar det! Jag har en variant i vardagsrummet som jag är så glad i... ljus på rakspegeln. Kanske inte lika tjusigt som en äkta gammal spegellampett men helt klart godkänt! ;)

Antar att vi är jakt konkurrenter nu då, efter gamla spegellampetter! Rackarns... jag skulle hållt tyst! Hahaha

Kramar

Mina Gouldsamadiner sa...

Snyggt att samla speglar ihop på ett ställe sådär,jag har en liten samling i mitt kök och visst är det helt ljuvligt underbart med gamla saker =))
Kramiz.

sagolikflora sa...

Hi hi hi,.. spegellampetter har varit på i flera år o det verkar hålla i sig. Synd att det är så himla dyra när det är den rätta typen. Annars förutom Spegellampetterna så är den typen ljuslampetter som den i keramik från Lustfyllt väldigt mysig oxå. Den som du visade på bild är nog den mest dyra. Guldlampetterna är oxå rätt exklusiva i pris. Beror ju på vem som gjort dom oxå. Den med tunn ram runt är väldigt väldigt fin. Kul att du oxå gillar såna, inte konstigt dom är så himla fina ;)) jag har dock försökt blunda då jag anat vad dom kostar...

Sommarfågel sa...

Men det här var inspirerande värre! Ska ta mig en tur i huset och välja ut lämplig vägg för blivande spegelsamling. Tack för att du delar med dig av ditt vackra hem.