lördag 11 augusti 2012

Myrten, hallen, ränder och rosigt...



Dags att klippa myrtenträdet, som har skaffat sig långa gröna spretor, efter idogt vattnande. 
Tycker så mycket om klotformade växter. Även hängande växter, men myrten ska vara klotrunt, eller hur!?!

''

Det blev ett par kransar av nyklippet, myrten torkar fint!


I lilla badrummet så fick den ena hänga på tork i duschväggens fönster. Där även en superfin "homemade" present av min mamma står och sprider ljuvlig lavendeldoft.


"Homelymade" presenter är väl det finaste man kan få ;-)


Rums kännedom...Badrummet ligger angränsat till hallen.  Här blandar jag randigt med rosigt för jag gillar den lustiga kontrasten som är "fel fast rätt" så att säga. 


Skjortränder i ljusblå och grå ton i mjuka övergångar mellan bakgrund av creme vitt. Tapet modell Ellis stripe, soft blue av Jane churchill. Inköpt på Tapetorama.


I hallen finns trappen upp som just fått en make over. Träslaget har slipats fram på steget och nosen. Behandlats med ljusgrå lut pigment och sen vaxats över och lämnats lagom sträv så man inte halkar. Trappstegen sägs ju vara det allra bästa som gamla hus kan erbjuda, bästa virket i huset så att säga! 
Kul att ta fram trärent då!!!

Nu ska jag tillreda en god kopp kaffe och sitta ner en stund med trädgårds ritningar, varvat med trädgårds magasin för inspo hämtning. Imorgon har vi möte med stensättarn.

Ha en fin fortsatt helg ;-)

4 kommentarer:

Mina Gouldsamadiner sa...

Brukar titta in här hos dig då och då och njuter av dina fina bilder.Gillar din fåtölj där i hallen...
Kram Kicki

homemadebyanna sa...

Så fint du har det.Mjukt och behagligt. Älskar din Emmastol där i hallen<3

kram

LantlivsAnette sa...

Ohhh så fint..vilken vacker hall och trappa !! Och ert sovrum..wow vad underbart, och jag håller med dig..kuddar ska man ha i massor !!
Kraaam Anette

Anonym sa...

Underbart!Jag njuter att titta in hos dig!kram