fredag 16 september 2011

Helgmys...


Helgen startar med frukost i köket...
Här runt detta bord sitter vi allra mest. Matsalen ni sett förr är inte vår frukost plats... Utan här äts det, bloggas det, pysslas det, här barnen hänger med lattjar och busar, jaa det är en riktigt stor samlingspunkt kan man säga. Jag trivs väldigt bra i detta kök, snart ska resterande del av köket få sig ett lyft. Luckor och vitvaror ska bytas, två marmorbänkar, två porslinshoar inkl. blandare ska tillkomma. Det kommer bli kök i sekelskifte stil, cottage stil är min favorit men i detta hus passar det bättre med sobert sekelskifte och den stilen gillar jag lika mycket. Det blir väl någon slags blandning i slutändan...


 Jag är så förtjust i bordet, Ett gammalt underrede från 1800-talet. Trärent utan behandling med en mjuk patina från tidens gång. Kan det bli bättre så säg, jag älskar detta bord!


Tråg är något jag gärna tar vara på och har lite varstans. Trä rent med mjuk patina!!!  Målade möbler är fint det med och är ibland ett måste om patinan inte är schysst. Men att måla över en vacker patina är att ta kål på möbeln känns det som. Har en liten tro, att avlutade möbler kommer komma tillbaka snart som det hetaste... en får se...


Önskar en underbar helg!

Vad ska du göra...
Vi kommer stå i rabatten och plantera träd, buskar och pilla ner vårlökar :)

 

2 kommentarer:

Madame Petite sa...

Bordet är så fiiint, fullkomligt älskar det! Att jag fått spendera många goda middagar och fika stunder vid det gör inte saken sämre! Har letat länge efter något liknande underrede men gav upp... skulle vilja ha ett mindre i köket som köksö med kraftig skiva av något slag ovanpå!

Tråg är ljuvligt det med, önskar mig ett... äger inte ett enda faktiskt! De jag har hittat är så stora... vill hitta ett mindre. så fint att ha som brödfat!

Härliga bilder!

Kramar!

rosenälvorna sa...

Så underbar bilder du tar. Härligt rejält och vackert bord. Christina