torsdag 22 december 2011

Nissejul...


Hej alla glada julfixare...
Jag fixar o donar inför julen och har inte mycket tid till övers. Men jag tänkte hälsa på här, en liten stund och skriva några rader... I ett hus med barn så är maileg figurerna så fina, att både pynta med och låta ungarna lattja med när andan faller på. Här hänger kalendernissen som har en ny present i fickan varje morgon. Ser ni lillnissen vid hallspegeln..



Han sitter o välkomnar alla som kommer in o bjuder på hemmagjord fransk nougat i sin lilla keramikskål från ANNA keramik.


Mitt emot sig har han lillnissan som bara vill äta upp all nougaten själv, så hon får sitta på trappräcket... ehhh, eller är det kanske jag, som ska sitta på trappräcket ;)) 

Hoppas ni har det juligt mysigt... Jag fortsätter dagen med dammsugning och skrurning. Till kvällningen blir det knäck och köttbulle trillning...

( nån som vet hur man förminskar bilder på en mac? Jag kommer nog crasha bloggen med alltför stora bilder, Jag har en mac air och är nybörjare på denna mac, hjäp någon... )

Önskar er en underbar alldeles mysstressig avslutning innan dopparedagen!!!!!

1 kommentar:

Tinas bo sa...

Helt underbara bilder!!
Älskar dina fina nissar!
Härligt utplacerade. :)

Önskar dig en riktigt GOD JUL!

Julkram Tina